Thursday, July 14, 2011

၀ိဇယ ဒႆမီ


(“ဘယ္သူနဲ႔မွ သြားမၿပိဳင္တဲ့သူ႕” ကုိ

ဘယ္သူကမွလည္း ၿပိဳင္လို႔ႏိုင္စရာ အေၾကာင္းရွိ)။

ဒါေပမဲ့ --

လူေပၚဦးစကေန --

ဒီေန႔ပညာေခတ္ (The wisdom age) ေရာက္တဲ့အထိ -

အၿပိဳင္အဆုိင္ အႏုိင္ေတြ လုၾကရင္းပဲ.. .

စၾကာ၀ဠာရဲ့ အဆန္းျပားဆုံးျဖစ္ႏိုင္တဲ့

- ‘လူသားဆုိတဲ့ ငါတုိ႔ရဲ႕ တေရြ႔ေရြ႔ျဖစ္စဥ္ဟာ

အုိးအိမ္က -- ျပည္ရြာ၊

ျပည္ရြာကေန --- ကမၻာ၊

စၾကာ၀ဠာ -- -- ဟုိမွာဖက္ -ေဖာက္ထြက္ေအာင္ျမင္

ေခတ္အလ်ဥ္ကုိၾကည့္.. တုိက္ပြဲေတြက လိုအပ္တုန္းပဲတဲ့..

“ကုိယ္တုိင္က ခ်မ္းသာလုိရင္ေတာ့..

သူမ်ားဆင္းရဲေအာင္ မႀကံေဆာင္ပါနဲ့” တဲ့..

အဲဒီ ဘုရားေဟာေဒသနာေတာ္အရကေတာ့

မလႊဲသာလုိ႔ၿပိဳင္ရတဲ့ အေျခဆုိက္ခဲ့ရင္ေတာင္

“အမြန္ျမတ္ဆုံး စိတ္ဓါတ္နဲ႔ျပိဳင္” ….။

“အေကာင္းဆုံးေသာ လုပ္ရပ္နဲ႔ျပိဳင္”….။

“မရုိးသားတဲ့စိတ္အခံနဲ ့-- ၿပိဳဳင္တဲ့သူဆုိတာ

မတုိက္ခင္ကုိက ရွဳံးေနၿပီးသား တိုက္ပြဲကုိ တုိက္တာသာျဖစ္တယ္’ တဲ့။

“ဘယ္ေလာက္အထိ ေအာင္ျမင္ရႊင္ျပႏိုင္သူပဲျဖစ္ပါေစ၊

ႏွလုံးသားမွာ စြန္းထင္းခဲ့ရင္

ရင္းတြင္းအနာ ေသရာပါဟာ--- ဟုိးဖက္ဘ၀ေတြ အထိ

ကပ္ၿငိလို ့လုိက္ပါ..ဘယ္ခါမွ မၿငိမ္းခ်မ္း။ ။”

“ရွဳံးသူကုိ စာနာ”…

“လဲသူကို တြဲကူမ” ..

“ကုိယ္ရွဳံးခဲ့ရစဥ္က ခံစားမွဳနဲ့

ထပ္တူျပဳလို ့..ခံစား ပါေလ ” ။

ႏုိင္ငံေရး တုိက္ပြဲ.. ေသြးရဲရဲ

လူမွဳေရးတိုက္ပြဲ…သံရဲရဲ

ဘ၀တုိက္ပြဲ.. အေသအလဲ

ခေလးေတြရဲ့ ရန္ပဲြ .အလဲလဲ အၿပိဳၿပိဳ

တုိက္ပြဲမွန္ရင္ -- - ယွဥ္ၿပိဳင္ရာကြင္း

ေကာင္းျခင္းတစက္ ရွာလွ်က္မေတြ ့.။

အႏွစ္ႏွစ္ အလလ.. .. ဘ၀ါဘ၀ေတြ ကတည္းက…

အႏုသယကပ္ခုိ လူကုိဒုကၡေပး

ပတ္၀န္းက်င္ကုိ မီးေလာင္တုိက္သြင္း

ႀကီးႏုိင္.. ငယ္ညွင္း

မေကာင္းျခင္းအညစ္ေထးေတြရဲ႔ သမုိင္းဟာ

ရင္လွဳိင္းဆူရပ္တဲ့ ဒီေန႔..

တေကြ႔အလွည္႔မွာေတာ့…။

“လြန္ဆြဲေနလာခဲ့တဲ့ မတူညီမွဳႀကီးေတြေပါင္းစပ္၊

အျမတ္က အရွဳံျပန္မျဖစ္ေစရ။”

“အရွဳံး.လည္းမခံ..

ႏုိင္ရန္လည္း အဓိကမဟုတ္၊”..

ကုိယ့္အလုပ္ဟာ အဟုတ္ေပါက္ေျမာက္

လုိရင္းေရာက္ရင္ ေတာ္ပါၿပီ

တုိ႔ရင္ထဲေတြဆီက တုိက္ပြဲ။ သည္တုိက္ပြဲဟာ-- -

တကမၻာလုံးက အရက္စက္။ အခက္ခဲဆုံး တုိက္ပြဲေတြထက္

ပိုမုိထန္ျပင္း ခက္ခဲျခင္းေတြရဲ ႔ အထြတ္အထိပ္။

ဒါေပမဲ ့

ဒီေန႔ေတာ့ျဖင့္ ေအာင္ႏိုင္

သည္လိုေအာင္ႏုိင္တဲ့ ရက္ျမတ္

ေလးျမတ္စြာ စြဲမွတ္ေခၚခဲ့ၾက

“၀ိဇယဒႆမီ”

မဇၥ်ိမေဒသ အႏၵိယမွာပဲ အမ်ားအက်ဳိးႏွင့္။ သာသနာေတာ္ အေရးတခုတည္းအတြက္ တသက္လုံးသီတင္းသုံး ေပးဆပ္ေတာ္မူခဲ့ၿပီး .. ပ်ံလြန္ေတာ္မူခဲ့တဲ့ ကမၻာ့ သာသနာျပဳ ေက်းဇူးရွင္ ဆရာေတာ္ႀကီး အရွင္ စျႏၵမဏိဘာဘာ (၁၈၇၆ - ၁၉၇၂) အား ကဗ်ာျဖင့္ ဦးခုိက္ ပူေဇာ္ပါတယ္။-

၀ိဇယဒႆမီ = အိႏၵိယ သမုိင္းတြင္ အေသာကမင္းႀကီးသည္ ကလိဂၤတုိက္ပြဲတြင္ ေသြး,သံရဲရဲျဖင့္ ျမင္မေကာင္း ရွဳမေကာင္းေသေၾကပ်က္စီးခဲ့ၾကရပုံေတြကုိ သံေ၀ဂက်ခဲ့ၿပီးေနာက္ ဗုဒၶဘာသာရင္ခြင္သို႔၀င္ေရာက္ေသာေန႔ပင္ျဖစ္သည္။ ဤထူးျခား အမွတ္ရဖြယ္ ေအာင္ပြဲေန႔ကုိ အထိမ္းအမွတ္ သေကၤတ နိမိတ္ယူလွ်က္ -- ၁၉၅၄ ခုႏွစ္၊ ေအာက္တုိဘာလ (၁၄) ရက္ေန႔မွ ာ ့ရခိုင္သာသနာ့အာဇာနည္ ဆရာေတ္ အသွ်င္ စျႏၵမဏိဗာဗာအထံမွာ တုိစဥ္ကအိႏၵိယ တရားေရး၀န္ႀကီး ေဒါက္တာ အမ္ေဘဒကာ ေခါင္းေဆာင္တဲ့ ဇာတ္နိမ့္လူထု ငါးသိန္းခန္ ႔ဟာ နာဂပူၿမိဳ႔၊ ဒိကၡ်ဘူမိ ပရိ၀ုဏ္မာ ဗုဒၶဘာသာအျဖစ္ခံယူ ကူးေျပာင္း၀င္ေရာက္ခဲ့ၾကပါတယ္။ အဲဒါၾကာင့္ အိႏၵိယ ဗုဒၶဘာသာလူ ့အဖြဲ႔စည္းၾကားမာ “၀ိဇယ ဒႆမီ” လုိ ့ေျပာရင္ မဟာရႀကီးက်ယ္တဲ့ ေအာင္ႏုိင္မွဳ (ဒါမွမဟုတ္) မိမိရင္တြင္းမွာ လြန္ဆဲြေနတဲ့ အႀကီးဆုံးတုိက္ပြဲကုိ ေအာင္ႏုိင္တဲ့ေန႔၊ တနည္း..အဖိႏွိပ္ခံဘ၀က အၿပီးတုိင္ လြတ္လပ္တဲ့ေန႔။ အၿငိမ္းခ်မ္းဆုံးေသာ အထြတ္တင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေအာင္ျမင္မွဳဆုိတဲ့ အဓိပါၸယ္နဲ ့ တြင္က်ယ္.. ျမတ္ႏိုးသုံးစြဲၾကဆဲျဖစ္ပါတယ္။

ရုရွက မဟာ ေအာက္တုိဘာေတာ္လွန္ေရးေအာင္ပြဲေန႔နဲ ့တုိက္ဆုိင္တဲ့ အဲဒီေန႔ဟာ အိႏိၵယ ျပကၡဒိန္ေတြမွာေတာ့ လ တစ္လရဲ ႔ ဆယ္ရက္ေျမာက္ ႀကံဳခဲ့တဲ့ ေန႔ တေန႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။

(၀ိယဇယ = ထူးျခားေလးနက္တဲ့ ေအာင္ႏိုင္မွဳ +ဒႆမီ =လၦန္းပကၡဆယ္ရက္ေျမာက္ရက္ )

Reff: Buddhism in India after Dr.Ambedkar (1956 – 2002) by D.C. Ahir

Dr.Ambedkar concentrated all his attention on the plans for the Deeksha Ceremony. Thoughtfully he selected Nagpur as the site for this historic event, and requested the Most Venerable U. Cahandramani Maha Thera of Kushinagar, the senior –most Buddhist monk in India, to lead him to the blessed religion of the Buddha at Nagpur on 14 October 1956. This day was the auspicious day of Vijaya Dashami, the day on which Asoka the Great had embraced Buddhism in the third century BC, and declared that thenceforth he would conquer the people by love and persuasion, instead of by force, thus giving it the title of ‘Dhamma Vijaya’

အသွ်င္ အရိယ၀ံသ။ နာလႏၵာ

0 comments:

Post a Comment